16 noiembrie 2012


Alegerea unei bone \ Analize bona copil

    Momentul reintoarcerii la serviciu si al cautarii unei bone potrivite pentru puiul nostru este un moment stresant pentru fiecare mama. Si eu am trecut prin aceste emotii dar din fericire noi am reusit sa gasim o bona potrivita pentru familia noastra si, cel mai important, acceptata de copilul nostru. Eu recomand sa apelati la o firma care se ocupa cu recrutarea de bone, sa va sfatuiti cu ei, sa le explicati pe larg ce asteptari aveti si ce calitati ar trebui sa aiba viitoarea bona, iar apoi nu va ramane de facut decat sa asteptati sa va selecteze mai multe CV-uri ale persoanelor care intrunesc toate conditiile dv. Daca este cineva pe care ati dori sa-l cunoasteti, va programati la un interviu si cu putin noroc poate incheiati si un contract de angajare. Persoana fiind aleasa, o sa inceapa alte griji sa va dea batai de cap cum ar fi: starea de sanatate a bonei (de ex o simpla hartie de la medicul de familie cum ca este sanatoasa nu spune prea multe), igiena mainilor inainte de prepararea mancarii copilului, strictetea respectarii unui program, de ex. sa spele mereu copilul pe maini cand vine de afara, sa o supraveghem video si sa-i spunem sau nu... si cate si mai cate. Eu, una, recomand efectuarea de analize precise pentru bolile infectioase cum ar fi:
  • exudat faringian ( sa ne ferim de o contaminare a bebelusului cu streptococ beta-hemolitic care determina angine streptococice cu stare generala foarte proasta si febra mare)
  • exudat nazal
  • examen coproparazitologic (pt infectia cu giardia)
  • coprocultura (pentru infectiile bacteriene ale tractului digestiv)
  • Ag Hbs (sa vedem daca e prezent virusul hepatitei B)
  • Ac antiHvc (virus hepatita C)
  • Hiv 1+2 (virusul hiv)
  • VDRL (sifilis)
  • urocultura (pentru infectie urinara)
    Dupa parerea mea aceste analize sunt obligatorii si eliminatorii in caz de raspunsuri pozitive. Trebuie sa ne gandim ca bona este un om care sta in intimitatea caminului nostru si se ocupa indeaproape de hrana si alimentatia copilului. Starea ei de sanatate trebuie sa fie perfecta.
    Sper ca v-am fost de folos si va urez noroc in cautarea bonei perfecte!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu